Térdfájás 13 oka, 4 tünete, 8 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Futás térdfájás ellen. Térdfájás 13 oka, 4 tünete, 8 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Hozzászólások 0 Eldöntötted: futsz. Futsz heti 3-szor, rendszeresen.

5 térdfájdalom elleni gyakorlat, amit imádni fogsz

Pár hétig megy, élvezed is, látod az eredményt. Aztán beüt az a fránya térdfájás.

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim.

Először csak futás közben, később már minden lépésnél. És itt a vége.

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól?

Abbahagyod a futást — ez nem neked való. Nem bírja a térded.

futás térdfájás ellen

Mit tehetsz? A gond — többnyire — nem a térdeddel van. Válaszold meg őszintén: mennyi időt szánsz a bemelegítésre, és mennyit a nyújtásra?

Így kíméljük a térdet futásnál

Figyelsz a futó technikádra? Haladjunk lépésről lépésre.

futás térdfájás ellen

Ha most is fáj, akkor 1 hétig ezt csináld: 1. Egy izmon, izomcsoporton számolásig haladj, tehát szép lassan!

futás térdfájás ellen

A lábfejed, lábujjad vagy sarkad futás térdfájás ellen érjen le a talajra! Itt egy kis segítség a hengerezéshez a videóban mindent csak egyszer csinálok, de minimum ismétléssel végezd! PNF nyújtással, feszítő-lazító nyújtással. Ez időigényesebb ugyan, de most a térdedet szeretnénk fájdalom mentessé tenni!

Csak most kezdtem futni, miért fáj mégis a térdem?

Combfeszítő nyújtása Oldaladon és a hasadon fekve is! A két comb párhuzamos marad, egymás mellett. Tartsd meg ezt a pozíciót minimum 30 mp-ig, de akár tovább is!

Fordulj át a hasadra. Homlokod támaszd meg, a kezeddel pedig fogd meg az egyik lábfejed. Húzd a popsi irányába, a farizmokat lazítsd el! Nem kell túl erősen, de azért érezd az ellenállást.

Nem, a futás nem teszi tönkre a térded!

Ezt ismételd meg még ször. Egyik lábad nyújtsd ki, kezeiddel a vádlid fogd meg, de még hatásosabb, ha egy kis törölköző segítségével végzed — tedd a lábfejedre a törölközőt, és ennek segítségével közelítsd a fejed irányába a lábad.

  • A térd dystrophiás betegségei
  • Mi lehet ízületi fájdalom
  • Ízületi fájdalom forró időben
  • Könyökízület duzzanat és fájdalom
  • A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat.

Lábfej pipál. Ismétled meg még szer. Csípőhorpasz Térdelésből indulva lépj egy nagyot előre az egyik lábaddal. Térd nem lehet a lábfej előtt. A medencédet billents meg — szeméremcsont a köldök irányába közelít. Emeld fel a hátul lévő láb oldali karod.

A futótérd szindróma

Tartsd ki oldalanként 30 mp-ig minimum, de akár hosszabb ideig is. Combközelítők Földön ülve nyújtsd ki a lábaid terpeszbe. Lábujjak felfelé mutatnak. Hajolj előre csípőből egyenes háttal.

Futás és a térdfájás…

Tartsd futás térdfájás ellen pozíciót 10 mp-ig, majd a lábaiddal végezz közelítő feszítést, mintha össze akarnád zárni, de ténylegesen ne mozduljanak. Ismételd meg ször. Farizmok Feküdj a hátadra.